You are currently viewing SUP-os helyek a világban – 4. rész Karintia (Ossiachi-tó, Faaki-tó, Wörthi-tó)

SUP-os helyek a világban – 4. rész Karintia (Ossiachi-tó, Faaki-tó, Wörthi-tó)

Karintia (Kärnten) a rengeteg tavával igazi SUP paradicsom. Az itt töltött három napra három tó jutott. Ha tehettük volna legszívesebben tavanként három napot szánunk a túrákra, hogy rendesen be tudjuk járni mindegyik ágát-bogát. Ez a bejegyzés a „SUP-os helyek a világban – 3. rész Szlovénia” folytatása, mivel szlovéniai SUP túránkat egyből Ausztriában folytattuk. ossiachi_to Szállásunknak az Ossiachi-tó (Ossiacher See) partján a Robinson Club Landskron szállodát választottuk, az ott dolgozó stand up paddle-es barátunk invitálására. Csodás panorámában volt részünk – a tó túloldalán, a síelők körében is ismert, Gerlizen hegy meredeken emelkedett előttünk. Az ellátásról külön lehetne blogolni, egy szóval fantasztikus, szerencsére rengeteget eveztünk (RED Paddle 10’6 Ride felszereléssel), ennek ellensúlyozására. A szálloda strandján kényelmesen vízre lehet szállni a stégről, az itt található vízisport-centrumban lehet stand up paddle felszerelést bérelni is. A tónál rengeteg programot lehet csinálni, az evezésen kívül is (például hegyet mászni, biciklizni, kirándulni), a szálloda nyújtotta rengeteg jobbnál jobb szolgáltatásról, programról nem is beszélve, akár heteket is el tudtunk volna ott tölteni. ossiacher see A három napot intenzív evezéssel töltöttük. Az ossiachi „házi tavunkon” volt általában a reggeli bemelegítés és esti levezető. A napfelkelte a hegyek mögül a ködön át leírhatatlan élmény. A három felkeresett tó közül, ennek a hangulata és fekvése tetszett mindkettőnknek a legjobban. A tó 11 kilométer hosszú, Karintiában a harmadik legnagyobb kiterjedésű. ossiacher_see_seebach A szállodánk mellett a tónak van egy kis lefolyása (ami később a Drávába torkollik). Vendéglátónk kalauzolásával hangulatos vízitúrát tettünk a patak lassú folyású részén (a gyorsuló szakaszt táblákkal jelzik, ahonnan már nem ajánlatos továbbmenni). A parton víkendházak sora áll, saját stéggel és valamilyen vizi járgánnyal. A vízről jól látszik a háttérben Landskron középkori vára is. faaki_to A Faaki-tó (Faaker See) csak rövid autóútra fekszik. Karintia negyedik legnagyobb területű tavának színe szemet kápráztatóan karibi zöld, ellentétben az Ossiachi-tóéval, amely a leginkább a Balatonéhoz hasonlít. A tó közepén a sziget és körülötte a hegyek gyönyörű látványt nyújtanak. A part mentén sok a kemping, szeptember közepéhez képest meglehetősen nagy volt az élet (jellemző mindez a másik két tóra is): mindenütt nyaralókkal, fürdőzőkkel, kajakosokkal, suposokkal találkoztunk. A Balatonnal ellentétben augusztus végével itt még nem ér véget a turista szezon. Szembetűnő mennyire barátságosak errefelé az emberek, a vízen szokás egymást üdvözölni, sőt szóba elegyedni. faaker_see A környék eléggé be van építve, és mivel külön strandbelépőt nem kívántunk váltani, egy csónakháznál érdelődtünk, hogy ott vízre szállhatunk-e. A tulajdonos felvilágosított minket legnagyobb megdöbbenésünkre, hogy a Faaki-tó privát tulajdonban van és saját stand up paddle-lel csak engedély váltásával lehet vízre szállni. Mivel nehezen akartuk elhinni, a helyi „tourinform” irodába mégis csak utána kérdeztünk. És valóban, tényleg ránk akartok sózni egy fejenként 10.- eurós napijegyet, amit aztán nem tudom, hogy magunkkal kellett volna vinni a deszkán? Vagy kimenni az ellenőrrel a kocsihoz bemutatni? Végül összefutottunk pár helyi állva evezőssel, akik rendszeresen járnak a tóra és még soha nem hallottak a belépő jegyről, így aztán annyiba hagytuk a dolgot és inkább gyorsan vízre szálltunk.:-) Különös, azóta se találtam a neten semmi erről szóló információt. woerthi_to A három tó közül a legismertebb és egyben legnagyobb a Wörthi-tó (Wörhtersee). Mondhatni ez Ausztria Balatonja (az osztákok riviérájának is nevezik). Ugyan mélysége meghaladja a nyolcvan métert is, a különleges mikroklímájának köszönhetően a vízhőmérséklet elérheti a 28 fokot is nyaranta. Ottjártunkkor is kellemes volt a hőfoka, hasonlóan a másik két tóhoz, itt is tudtunk fürödni. Mivel erről a karintiai tóról hallottunk korábban a legtöbbet, nagyon készültünk az evezésre. Mindössze fél órányira volt tőlünk, de míg vízre jutási lehetőséget találtunk elment a fél napunk: az északi parton Pörtschachig kellett keresgélnünk, míg egy kis szabad strandot sikerült találnunk. A tó teljesen be van építve privát nyaralókkal, szállodákkal, amelyek azonban a vízről tekinte kellemes, vagy inkább érdekes látványt nyújtanak. A 80-as évekbeli és modern szállodáktól kezdve a múlt századból származó felújított kastélyokig megtalálható itt minden, a jelen és múlt feelingje keveredve. woerthersee Az élményeinket összegezve a karintiai SUP-os helyek (képzeletbeli) listánkon az első helyen az Ossiachi-tó végzett, így utólag belegondolva, jobb lett volna a SUP kirándulásokat fordított sorrendben csinálni, a nagyobb hatás kedvéért. Összetettben a csúcstartó pedig még mindig a szlovén Bledi-tó. Reméljük jövünk még errefelé supozni (tóból még bőven akad) és a listánkat tovább bővíthetjük. Ha van jó tippetek, szívesen fogadjuk! 😉